امام جمعه مهريز:

معلمان بايد ابتدا عالم شوند، آن‌گاه بر خود نام مقدس معلم بگذارند

به گزارش يزدفردا از مهريز، حجت‌الاسلام علي برهان در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه اظهار داشت: برخي كارمندان، كارگران و معلمان آن‌گونه كه بايد به وظايف خود عمل نمي‌كنند و كم‌كاري دارند و از آنجا كه حقوق آنها از بيت‌المال و ثروت‌هاي عمومي مملكت تامين مي‌شود، اين گروه حق‌الناس بر گردنشان است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فرا رسيدن هفته معلم با اشاره به سخن حضرت امام خميني (ره) كه فرمودند: «معلمي شغل انبياست»، افزود: آيا دستگاه آموزش و پرورش و وزارت علوم در مورد رسالت خود براي پرورش معلمان و عالم پروراندن آنها به درستي عمل كرده است؟
برهان تصريح كرد: معلمي شغلي بسيار شريف و به گفته امام (ره) شغل انبياست اما به نظر مي‌رسد برخي معلمان بايد ابتدا عالم شوند، آن‌گاه بر خود نام مقدس معلم بگذارند و به تربيت فرزندان اين جامعه بپردازند.
وي تاكيد كرد: معلم بايد عالم زمانه خويش باشد تا بتواند شاگردانش را به علم و فضيلت سفارش كند اما به نظر مي‌رسد عده‌اي نه تنها در كسوت معلمي بلكه در ساير مشاغل نيز از زير كار شانه خالي مي‌كنند و رعايت حق مردم را نمي‌كنند.
برهان با تاكيد بر اينكه برخي دروس در مدارس از جايگاه بسيار ويژه‌اي برخوردار است و معلمان آن بايد انسان‌هاي فرهيخته‌اي باشند،‌ يادآور شد: مسائل پرورشي و تربيتي از مباحثي است كه هر فردي لياقت بر عهده گرفتن مسئوليت آن را ندارد و مسئولان آموزش و پرورش نبايد از روي ظاهر افراد آنها را به اين سمت بگمارند زيرا آنها با فكر و انديشه بسيار تاثيرپذير فرزندان ما سر و كار دارند.
وي با تاكيد بر اينكه در چند دوره گذشته آموزش و پرورش، فردي كه تحصيلات تربيت بدني داشت به عنوان وزير مشغول به كار شد و اين امر به دليل عدم تناسب، صدمات بسياري به بدنه آموزش و پرورش وارد كرد و علاوه بر اين سبب دلخوري بسياري از مديركل‌هاي آموزش و پرورش شده بود و اكنون نيز نبايد اين امر نه تنها در رده‌هاي بالا بلكه در مورد معلمان دروس به ظاهر پيش‌پا افتاده، تكرار شود.
برهان خطاب به معلمان تاكيد كرد: بايد از مطهري الگو بگيريد زيرا او ابتدا به علم خود پرداخت سپس خود را معلم ناميد و هنگامي كه معلم خطاب شد به علوم مورد تخصص خود احاطه داشت.
امام جمعه مهريز در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تسليت به مناسبت اين ايام اظهار داشت: آن حضرت الگوي زنان خوب و عفيف يزدي هستند و زنان يزدي نجابت را از ايشان به ارث برده‌اند.
وي تاكيد كرد: زنان يزدي همواره در سطح كشور به حيا و عفاف شهره بوده‌اند و در اين ميان زنان مهريزي الگويي براي زنان استان يزد و ساير مناطق كشور هستند.
برهان در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه با اشاره به بصيرت سياسي و لزوم برخورداري مسئولان از اين مهم اظهار داشت: داشتن بصيرت بايد يكي از نقاط قوت دولت‌مردان و وزراي ما باشد زيرا در قراردادهايي كه با كشورهاي غيرمسلمان مي‌بندند بايد آگاهي داشته باشند تا كلاه سرشان نرود و بدانند چه اقدامي انجام مي‌دهند.

یزدفردا


یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا